Gebruik Google advertenties als ultiem marketinginstrument

Online marketing is erg belangrijk als je een onderneming hebt. Adverteren gaat allang niet meer alleen via reclameborden of reclamespotjes op de TV. Wanneer je het over online marketing hebt, kom je al snel terecht bij Google Ads. Hierdoor is het mogelijk om advertenties te tonen in de Google resultaten. Vervolgens klikken klanten op deze advertentie en zo worden naar je website verwezen. Google advertenties nemen vele voordelen met zich mee. Lees snel verder om meer over deze voordelen te weten te komen!

Advertenties pauzeren, hervatten of aanpassen wanneer je wilt

Het fijne van Google Ads is dat het een zeer flexibele marketingtool is. Je kunt een Google advertentie namelijk altijd pauzeren, hervatten of aanpassen. Doet de advertentie het niet zo goed als gehoopt bij je doelgroep, dan kun je de advertentie eenvoudig wijzigen. Google heeft daarnaast veel partner-websites, zoals Gmail of Youtube, waar je ook potentiële klanten kunt bereiken.

Targeting op locatie en remarketing

Het handige van Google Ads is dat je de advertenties kunt targetten op een specifieke locatie. Dit betekent dat de advertentie in een bepaald land, een bepaald gebied binnen een land of binnen een bepaalde straal van een locatie wordt weergegeven. Dit is ideaal om je campagne te focussen op een specifieke locatiegroep. Google Ads is de perfecte tool voor remarketing. Met remarketing kun je advertenties laten weergeven aan potentiële klanten die je website al eerder bezocht hebben. Stel een potentiële klant verlaat je website zonder een conversie achter te laten, dan kun je met gebruik van remarketing de klant opnieuw bereiken met behulp van relevante advertenties. Remarketing is een belangrijk onderdeel van een campagne als je de bekendheid van je merk wilt vergroten of je verkoopcijfers wilt verhogen. Wil je meer conversies behalen, kies dan voor online marketing Groningen. Hierdoor kun je maar liefst 20% meer conversies behalen.

De resultaten van je campagne zijn meteen terug te lezen in de statistieken

Google Ads is een ideale marketingtool voor elke ondernemer met een toereikend budget. Je kunt zelf bepalen waar je in wilt investeren. Levert een bepaalde advertentie campagne veel op, dan kun je daar direct meer op inzetten. Gebruik je Google Ads, dan kun je altijd meteen de resultaten van je campagne zien. Alles wordt namelijk gemeten en dit kun je terugzien in de statistieken. Zo kun je onder andere zien hoeveel conversies en vertoningen je hebt. Vallen de statistieken tegen, dan kun je de campagne je dus eenvoudig aanpassen.